Pas 1. Presentació
La literatura infantil traspassa les barreres de l’edat; criatures i adults ens sentim sovint atrets per les seves històries, per les il·lustracions que els donen vida i pel tractament de temes universals que hi fan els autors. Però, davant la diversitat de publicacions, cap on ens decantem un cop som a la llibreria?
Amb aquest curs obtindràs algunes claus per saber mirar llibres per a infants i joves, els criteris per triar-los i valorar-los i, per extensió, t’acostaràs a la lectura i al món del llibre.
Síl·labus
- El llibre com a producte cultural: els paratextos i les versions i traduccions
- Familiaritza’t amb els elements externs que ofereixen informació sobre les obres i amb els criteris per detectar bones versions i traduccions.
- El text i la imatge
- Aprofundeix i analitza les característiques del text i la imatge així com les diferents relacions que s’estableixen entre aquests dos elements.
- Els elements constructius de les històries infantils
- Coneix els principals aspectes que conformen una història de ficció i els criteris per valorar-los.
- Criteris per a una tria diversa de llibres infantils
- Descobreix la diversitat de productes a l’abast.
- Les característiques dels llibres per als més petits
- Coneix les característiques específiques dels llibres per als infants de 0 a 3 anys.
- Criteris de selecció per als lectors preadolescents
- Aplica algunes recomanacions de selecció per als lectors més grans.
- Les diverses funcions de la literatura infantil i juvenil
- Tingues en compte les particularitats dels llibres si tens propòsits concrets per a la tria.
Prerequisits
Tenir possibilitats d’accedir a biblioteques públiques i llibreries.
Dedicació horària
20 hores
Any d'edició
2015
Elaborat per
Autoria
Equip GRETEL - UAB:
Teresa Colomer
Cristina Correro
Mireia Manresa
Ana María Margallo
Neus Real
Lara Reyes
Núria Vilà
Coordinació
Institut Obert de Catalunya (IOC):
Mireia Manresa
Catina Bujosa
Il·lustracions
Marta Pau
Disseny web
Xavier Belanche